Blog
Gazdaggá teszlek!

Magyarország zenei nagyhatalom! – mondja a világ rólunk, és büszkén mondjuk mi, magyarok, a nagyvilágnak. Hiszen ki ne hallott volna Kodály Zoltán munkásságáról és Bartók Béla művészetéről, bárhol nyugaton, vagy épp a Távol-Keleten? Világhírű zeneművészeink, akik – koruknál fogva – többnyire már a kodályi nevelési elvek mentén szocializálódtak, tovább erősítik ezt a képet a közgondolkodásban.

Nekünk, itthon azonban nincs sok okunk az örömködésre.

Ízlelgessük csak: Magyarország zenei nagyhatalom.

Valóban azok lennénk?!

unalmas enekora

Én most nem ezt látom.

Szemlesütve számolhatunk be arról, hogy Kodály és Bartók országában mindösszesen heti egy énekóra jut a felcseperedő gyermekek zenei nevelésre. Az is csak ideig-óráig. Az is olyan tanmenettel és elvárásokkal, hogy az énekóra az iskolában közröhej tárgya, a tananyag és a tanítási mód meg minden, csak nem élményszerű. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek! Csodálkozhatunk-e ezek után azon, hogy a gyerek egyenesen utálja az énekórát, még véletlenül sem hajlandó kinyitni a száját, hogy énekeljen, és hidegrázást kap, ha komolyzenét kell hallgatnia. Noha a zenei „elitképzés” változatlanul jól működik a zeneiskola emelt szintű csoportjaiban, a művészeti szakközépiskolákban és a művészeti felsőoktatásban, a kérdés mégiscsak az: vajon kinek fognak játszani a jövő muzsikusai a tátongó hangversenytermekben?!

hangversenyterem

Valami nagyon elromlott. Pedig a 21. század értékválságos világában van számunkra egy biztos pont, egy igazi hungarikum, amelyet nagy becsben tarthatnának, és megfogadhatnánk minden szavát: ez a Kodály-koncepció. Anélkül, hogy tudományos vizekre eveznék, hogy alaposan kifejtsem, mire is gondolt Kodály, hadd említsek meg csak két pontot, amit a legfontosabbnak tartok, és amiről neked is tudnod kell.

Kodaly

Az egyik az, hogy a zene emberformáló erő: kihat az egész személyiségre. Nemcsak a szellemre, hanem a lélekre és a testre is. A másik örök érvényű tanítás: a zenei nevelést a születéstől kell kezdeni.

Jó-jó, de mit tanítsak ÉN a gyerekemnek? És hogyan? Meg mikor? És honnan tudjam, hogy az úgy jó lesz? Kitől leshetném el én magam a praktikákat? – kérdezheted.

Jó kérdésekre jó választ illik adni: TŐLEM! 🙂

Kilencedik éve foglalkozom gyakorlatban és elméletben a koragyermekkori zenei neveléssel. Rengeteg csodaszép gyermekdalt, tréfás mondókát és tündéri ölbeli játékot ismerek! Azért tanultam annyit, hogy most mindezt átadhassam NEKED.

Én már tudom, miért éri meg zenére „tanítani” a gyereket. Én már tudom, hogyan legyen ÉLMÉNYGAZDAG az éneklés, a zenélés. Én már tudom, hogyan lehet énekszóval álomba ringatni egy kisgyermeket. Én képes vagyok zenei játékkal jó kedvre deríteni egy szomorú gyereket. Én el tudom terelni a hisztis kisfiaim figyelmét egy jó dallal. Én meg tudom gyógyítani a bibiket varázsmondókákkal és varázsérintésekkel…

És TE?

Engedd meg, hogy gazdaggá tegyelek az otthonDALOLÓ kincseivel, hogy boldog legyen a gyermeked!

Végezd el te is az otthonDALOLÓ alaptanfolyamot, ahol megismerkedhetsz 100 gyerekzenei kinccsel!